S
Birim İç Değerlendirme Raporu - 2023
T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU
Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi
2023
BİRİM HAKKINDA BİLGİLER
1. İletişim Bilgileri
Dr.Öğr.Üyesi Murat YORULMAZ
Görevi: Merkez Müdürü
İletişim Bilgileri :muratyorulmaz@trakya.edu.tr
0284-3362841/134
Prof. Dr. Ayhan AYTAÇ
Görevi: Merkez Müdür Yardımcısı
İletişim Bilgileri: aaytac@trakya.edu.tr
0284-2357151/1220
Doç. Dr. Umut AKDUĞAN
Görevi: Merkez Müdür Yardımcısı
İletişim Bilgileri: umutakdugan@trakya.edu.tr
0284-2357151/1505
2. Tarihsel Gelişimi
24 Aralık 2010 tarihli 27795 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik ile kurulan Trakya Üniversitesi Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin amacı, üniversite öğrencisinin yaratıcı, yenilikçi ve projelerini hayata geçirebilen girişimci niteliğe ve beceriye sahip olarak yetişmesini ve mezun olmasını, kendi işini kuran mezunlarımızın istihdam yaratan, üretim yapan bireyler olarak Türk ekonomisine ciddi katkılarda bulunmalarını, kendi işini kurmayı düşünmeyen öğrencilerin de girişimciliği bir yaşam tarzı olarak benimsemelerini sağlamaktır.
3. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri
Misyonu
Edirne ilinde, Trakya Bölgesinde ve Balkanlarda, girişimcilik alanında uygulamalar ve araştırma çalışmaları ile bu alana ilişkin yayınlar yapmak, alanında bir eko-sistem oluşturmak amacı ile projeler üretmek , girişimcilik kültürünü incelemek, gerekli koşulları ve koşullara ilişkin sorunları analiz etmek, çözüm önerileri geliştirmek, girişimciliğin gelişimi için arşiv, ihtisas kitaplığı ve vaka veri tabanı oluşturma ile girişimcilik konusunda açılacak eğitim-öğretim ve konferans, seminer ve kurs düzenlenmesine yardımcı olmak ve yapılan tüm çalışmaları sürekli geliştirmektir.
Vizyonu
Üniversitemiz vizyonu doğrultusunda evrensel bilim ilkeleri ışığında, Dünya standartlarında ulusal ve bölgesel sorunlara odaklı proje merkezi özelliği taşıyan, rekabet koşullarına hazır nesiller yetiştiren, öğrencilerimiz ve mezunlarımızın kariyer yollarının belirlenmesi yolunda saygın bir merkez olmaktır.
Temel Değerlerimiz
Bilimsellik
Adalet
Eşitlik
Yenilikçilik
Girişimcilik
Katılımcılık
Evrensellik
Sosyal Sorumluluk ve Etik Değerlere Bağlılık
Hesap Verebilirlik
Çevre ve Doğaya Duyarlılık
Kalite
Sürekli Gelişim
Hedefler
a) Girişimcilik hakkında araştırmalar yapmak, yüksek lisans, doktora seviyelerinde yürütülen derslerin girişimcilik boyutuna akademik katkı sağlamak.
b) Girişimcilik konusunda yurtiçinde ve yurtdışında çalışan üniversite ve diğer kuruluşlarla işbirliği yapmak.
c) İş girişiminin başlangıcı, yönetimi ve büyütülmesinin öğretilmesini ve cesaretlendirilmesini sağlamak, yerel ve bölgesel kuruluşlarla işbirliği yapmak suretiyle girişimciliği geliştirici önerileri derlemek, yerel düzeyde uygun model ve programlar oluşturarak birlikte bu programları gerçekleştirmek ve sonuçları işlemek.
ç) Türkiye’de girişimci adaylarının eğitim ve danışmanlık desteğiyle, bilgi ve beceri düzeylerini yükselterek, başarılı olmalarına katkıda bulunup, girişimciliğin geliştirilmesini engelleyen sorunların belirlenmesi amacıyla gerekli incelemeler yapmak, öneriler geliştirmek ve bu çerçevenin genişletilmesi için ilgili kuruluşlarla gerekli çözümler üretmek, girişimciliği bir kariyer olarak tanımlamak.
d) Kendi işini kurmak isteyen, aile işine girmek isteyen, küçük, büyüme hedefli organizasyonlarda çalışacak öğrencileri Merkeze çekerek bilgi sunmak ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak.
e) İş çevresi ve sermaye sahipleri arasında eğitim-öğretim odaklı diyalog işbirliği kurmayı ve geliştirme, başarılı girişimcilik örneklerini incelemek ve yaymak.
f) Kalkınmanın, gayrı safi milli hasıla artışının, istihdamın, daha fazla vergi toplamının, ihracat artışının, kültürel ve demokratik gelişmenin girişimcilik, girişimciler aracılığıyla sağlandığına, sağlanacağına yönelik liberal ekonomikparadigma araştırmaları gerçekleştirmek.
g) Edirne ili yerel ve bölgesel girişimciliği geliştirici destek mekanizmaları oluşturmak, mevcut ve potansiyel özel projelerin geliştirilmesi, desteklenmesi bunlardan yararlanılarak her türlü bilginin paylaşılmasını sağlamak.
ğ) Üniversitenin entelektüel sermayesini, yeteneklerini, girişim yaratılması ve geliştirilmesi üzerinde yoğunlaştırmak.
h) Kuşaklar arası girişimcilik kabiliyetini ve girişimcilik ruhunu aşılayarak, ileri teknolojideki girişimleri geliştirmek, ilgili akademik araştırma konularını yönetmek.
ı) İyi eğitim almış girişimci düşünürler yetiştirmek, öğrencileri gelişen yeni işletme çevrelerine hazırlamak, araştırmak ve keşfetmek için destekleyici ve yol gösterici olmak.
i) Yeni ve başarılı küçük işletmelerin kurulması ve gelişmesini sağlayarak istihdamı arttırmak.
j) Kadın girişimciler konusunda araştırma yapmak.
k) Küçük ve orta ölçekli işletmeleri girişimcilik kültürü, mevcut işi geliştirme konusunda eğitecek çalışmalar yapmak.
l) Girişimcilik konusundaki araştırmaları yayınlamak ve girişimcilik alanındaki yeni gelişmeleri sektöre, girişimcilere aktarmak amacıyla yayın yapmak.
Araştırma Faaliyetinin Yürütüldüğü Birimler
- Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezinde girişimcilik faaliyetleri yardım hizmeti vermenin yanında uygulama ve araştırma faaliyetleri ve projeler de yürütülmektedir.
SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin güçlü ve iyileşmeye açık yönleri ve alınan önlemeler aşağıda belirtilmektedir.
Güçlü yönlerimiz;
Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, üniversitemiz Trakya Teknopark dışında öğrencilere aktif girişimcilik faaliyetleri hizmeti veren tek birimdir.
Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi, faaliyetleri adına fiziki yer ve donanımlara sahiptir.
Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi kurum içi ve kurum dışı ilişkileri ve işbirlikleri bulunmaktadır. Bu işbirlikleri sayesinde toplumsal katkı ve görünürlük sağlanmaktadır.
İyileştirmeye açık yönlerimiz,
Girişimcilik faaliyetleri danışma hizmeti almak üzere başvuru sayısındaki artış nedeniyle talebi karşılamak üzere uzman sayısının artırılması,
Merkeze alınacak personelde belli konularda uzmanlık, yetkinlik gibi kriterlerin aranması,
Birimin araştırmalarının sayısını artırması,
İyileştirmeye açık yönlerimiz ile ilgili alınan önlemler,
2023 yılı itibariyle birimimizde yönetim ve uzman yapısında değişiklik yapılmıştır. Yetkin bir ekip kurulmuştur. Çeşitli işbirlikleri ile araştırma faaliyetlerinin sayısı arttırılmıştır.
DERECELİ DEĞERLENDİRME ANAH
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.1. Liderlik ve Kalite Kurum, kurumsal dönüşümünü sağlayacak yönetim modeline sahip olmalı, liderlik yaklaşımları uygulamalı, iç kalite güvence mekanizmalarını oluşturmalı ve kalite güvence kültürünü içselleştirmelidir. |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.1.1. Yönetim modeli ve idari yapı
Merkezimiz Rektörlüğe bağlı olduğundan Müdür ve Müdür yardımcısı Rektör tarafından belirlenir ve atanır. Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulu yönetmelik çerçevesince oluşturulur ve çalışmalarını yapar. Birimde görev alan idareci, personel ve kurulların çalışma esasları 24 Aralık 2010 tarih ve 27795 sayılı Resmi Gazate’de yayınlanan yönetmelik tarafından belirlenmiştir. |
Kurumun misyonuyla uyumlu ve stratejik hedeflerini gerçekleştirmeyi sağlayacak bir yönetim modeli ve organizasyonel yapılanması bulunmaktadır. |
Kurumun misyon ve stratejik hedeflerine ulaşmasını güvence altına alan ve süreçleriyle uyumlu yönetim modeli ve idari yapılanması belirlenmiştir. |
Kurumun yönetim modeli ve organizasyonel yapılanması birim ve alanların genelini kapsayacak şekilde faaliyet göstermektedir. |
Kurumun yönetim ve organizasyonel yapılanmasına ilişkin uygulamaları izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Kanıt: https://guam.trakya.edu.tr/pages/yonetmelik Birimin organizasyon şemasını gösteren kanıtlar birim web sayfasında yer almaktadır. https://guam.trakya.edu.tr/staff/yonetim-kurulu |
||||
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.1. Liderlik ve Kalite |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi |
Kurumda değişim yönetimi bulunmamaktadır. |
Kurumda değişim ihtiyacı belirlenmiştir. |
Kurumda değişim yönetimi yaklaşımı kurumun geneline yayılmış ve bütüncül olarak yürütülmektedir. |
Amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen değişim yönetimi uygulamaları izlenmekte ve önlemler alınmaktadır. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar: Değişim yönetim modeli, Değişim planları, yol haritaları, Çevre analizi raporu, Gelecek senaryoları, Kıyaslama Raporları, Değişim ekipleri belgeleri, Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar, |
Birim çalışanlarının görev tanımları Merkez yönetmeliğinden belirlendiği şekilde yürütülmektedir.
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.1. Liderlik ve Kalite |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları PUKÖ çevrimleri itibarı ile takvim yılı temelinde hangi işlem, Birimde görev alan idareci, personel ve kurulların çalışma esasları 24 Aralık 2010 tarih ve 27795 sayılı Resmi Gazate’de yayınlanan yönetmelik tarafından belirlenmiştir. |
Kurumun tanımlanmış bir iç kalite güvencesi sistemi bulunmamaktadır. |
Kurumun iç kalite güvencesi süreç ve mekanizmaları tanımlanmıştır.
|
İç kalite güvencesi sistemi kurumun geneline yayılmış, şeffaf ve bütüncül olarak yürütülmektedir. |
İç kalite güvencesi sistemi mekanizmaları izlenmekte ve ilgili paydaşlarla birlikte iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar: Birim müdür ve müdür yardımcısı Merkez’e EBYS üzerinden gelen yazıları yazar, kurumdaki diğer birimlerle iletişimi sağlar. Kurumdaki işleyişi denetler. https://guam.trakya.edu.tr/pages/yonetmelik |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.2. Misyon ve Stratejik Amaçlar |
|||||
Kamuoyunu bilgilendirme ilkesel olarak benimsenmiştir, hangi kanalların nasıl kullanılacağı tasarlanmıştır.
Birimin güncel web sayfası bulunmaktadır. Birim web sayfasında güncel duyurular, bilgilendirmeler yapılmaktadır. Erişim kolayca sağlanmaktadır. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Hesap verebilirliği gerçekleştirmek üzere mekanizmalar bulunmamaktadır. |
İlkeler doğrultusunda kamuoyunu bilgilendirmek üzere tanımlıdır. |
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik mekanizmalarını işletmektedir. |
Hesap verebilirlik mekanizmaları izlenmekte ve paydaş görüşleri doğrultusunda revize edilmektedir. |
Örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar: https://guam.trakya.edu.tr Kurum; vizyon, misyon ve amacını gerçekleştirmek üzere politikaları doğrultusunda oluşturduğu stratejik amaçlarını ve hedeflerini planlayarak uygulamalı, performans yönetimi kapsamında sonuçlarını izleyerek değerlendirmeli ve kamuoyuyla paylaşmalıdır. |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.2.1. Vizyon, misyon ve politikalar |
|||||
Misyon ve vizyon ifadesi tanımlanmıştır. Kurum çalışanlarınca bilinir ve paylaşılır. Kuruma özeldir. Üniversitenin bir kalite politikası vardır. Bu çerçevede birim kendi misyon ve vizyonunu belirleyerek çalışır.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kurumda tanımlanmış misyon, vizyon ve politikalar bulunmamaktadır. |
Kurumun tanımlanmış ve kuruma özgü misyon, vizyon ve politikaları bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde misyon, vizyon ve politikalarla uyumlu uygulamalar bulunmaktadır. |
Misyon, vizyon ve politikalar doğrultusunda gerçekleştirilen uygulamalar izlenmekte ve paydaşlarla birlikte değerlendirilerek önlemler alınmaktadır. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar: https://guam.trakya.edu.tr/pages/misyon-vizyon https://guam.trakya.edu.tr/staff/birim-kalite-komisyonu-ve-kalite-temsilcileri |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.2.2. Vizyon, misyon ve politikalar |
|||||
Birimin stratejileri ve bu stratejileriyle ilişkili hedefleri Üniversitenin misyon ve vizyonu ile ilişkilidir. 21.yüzyıl ihtiyaçlarına uygun bireyler yetiştirme misyon ve vizyonuna sahip üniversitemizin stratejileri ile, öğrencilerimizin bu süreçte akademik ve sosyal uyumlarının sağlanması, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi, özgüveni ve öz saygısı gelişmiş üretken ve sorumluluk sahibi bireyler olmasına yönelik girişimcilik hizmetlerinin Merkezimiz tarafından verilmesi amaçlanması stratejilerimizin ilişkili olduğunu göstermektedir. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kurumun stratejik planı bulunmamaktadır. |
Kurumun ilan edilmiş bir stratejik planı bulunmaktadır. |
Kurumun bütünsel, tüm birimleri tarafından benimsenmiş ve paydaşlarınca bilinen stratejik planı ve bu planıyla uyumlu uygulamaları vardır. |
Kurum uyguladığı stratejik planı izlemekte ve ilgili paydaşlarla birlikte değerlendirerek gelecek planlarına yansıtılmaktadır. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar: https://guam.trakya.edu.tr/pages/hakkimizda https://guam.trakya.edu.tr/pages/misyon-vizyon |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.2.3. Performans Yönetimi |
|||||
Birim üniversitenin iç kontrol ve mevzuat sistemine uygun hareket etmektedir. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kurumda performans yönetimi bulunmamaktadır. |
Kurumda performans göstergeleri ve performans yönetimi mekanizmaları tanımlanmıştır. |
Kurumun geneline yayılmış performans yönetimi uygulamaları bulunmaktadır. |
Kurumda performans göstergelerinin işlerliği ve performans yönetimi mekanizmaları izlenmekte ve izlem sonuçlarına göre iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir.
|
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|
Örnek Kanıtlar: https://guam.trakya.edu.tr/pages/hakkimizda https://guam.trakya.edu.tr/pages/misyon-vizyon |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.3. Yönetim Sistemleri |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi Kurumun önemli etkinlikleri ve süreçlerine ilişkin veriler birimdeki kararlar ve uygulamalar konusunda iç paydaşlar; Elektronik bilgi sistemi (EBYS), e-posta ve Merkez web sitesinden duyurular ile bilgilendirilmektedir. Kurumun web sayfası ve Elektronik Belge Yönetimi Sistemi (EBYS) ile iç paydaşlar arasında görüş ve geri bildirim sağlanmaktadır. |
Kurumda bilgi yönetim sistemi bulunmamaktadır. |
Kurumda kurumsal bilginin edinimi, saklanması, kullanılması, işlenmesi ve değerlendirilmesine destek olacak bilgi yönetim sistemleri oluşturulmuştur. |
Kurum genelinde temel süreçleri (eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı, kalite güvencesi) destekleyen entegre bilgi yönetim sistemi işletilmektedir. |
Kurumda entegre bilgi yönetim sistemi izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar: EBYS |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.3. Yönetim Sistemleri |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan kaynakları yönetimine ilişkin kurallar ve süreçler bulunmaktadır. Şeffaf şekilde yürütülen bu süreçler kurumda herkes tarafından bilinmektedir. Eğitim ve liyakat öncelikli kriter olup, yetkinliklerin arttırılması temel hedeftir. Çalışan (akademik-idari) memnuniyet, şikayet ve önerilerini belirlemek ve izlemek amacıyla geliştirilmiş olan yöntem ve mekanizmalar uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilerek iyileştirilmektedir. |
Kurumda insan kaynakları yönetimine ilişkin tanımlı süreçler bulunmamaktadır. |
Kurumda stratejik hedefleriyle uyumlu insan kaynakları yönetimine ilişkin tanımlı süreçler bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde insan kaynakları yönetimi doğrultusunda uygulamalar tanımlı süreçlere uygun bir biçimde yürütülmektedir. |
Kurumda insan kaynakları yönetimi uygulamaları izlenmekte ve ilgili iç paydaşlarla değerlendirilerek iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar: • İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma, hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb.) • Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları • İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları • Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra; kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar |
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.3. Yönetim Sistemleri |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.3.3. Finansal Yönetim
|
Kurumda finansal kaynakların yönetimine ilişkin tanımlı süreçler bulunmamaktadır. |
Kurumda finansal kaynakların yönetimine ilişkin olarak stratejik hedefler ile uyumlu tanımlı süreçler bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde finansal kaynakların yönetime ilişkin uygulamalar tanımlı süreçlere uygun biçimde yürütülmektedir. |
Kurumda finansal kaynakların yönetim süreçleri izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.3. Yönetim Sistemleri |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.3.4. Süreç Yönetimi Birimin iç paydaşı olarak; görevlendirme esasıyla çalışan dört girişimci uzmanı bulunmaktadır. Dış paydaşlar ise; Trakya Üniversitesi öğrencileridir. Uzmanlar, öğrencilere girişimcilik danışma hizmeti vermektedir. Öğrenciler de gönüllülük esasına dayalı bu hizmeti talep etmekte ve almaktadırlar. Birimimiz başka birimlerle işbirlikleri yapmaktadır. Dış İlişkiler Uygulama ve Araştırma Merkezi Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi |
Kurumda finansal kaynakların yönetimine ilişkin tanımlı süreçler bulunmamaktadır. |
Kurumda finansal kaynakların yönetimine ilişkin olarak stratejik hedefler ile uyumlu tanımlı süreçler bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde finansal kaynakların yönetime ilişkin uygulamalar tanımlı süreçlere uygun biçimde yürütülmektedir. |
Kurumda finansal kaynakların yönetim süreçleri izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
||||||||||
A.4. Paydaş Katılımı |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
A.4.1. İç ve Dış Paydaş Katılımı Birim web sayfasında bulunan GUAM İhtiyaç Belirleme Formu oluşturulmuştur. Bu formu doldurmak gönüllülük esasına dayalıdır. Gelen sonuçlara göre hizmetler planlanırken görüşler dikkate alınır. |
Kurumun iç kalite güvencesi sistemine paydaş katılımını sağlayacak mekanizmalar bulunmamaktadır. |
Kurumda kalite güvencesi, eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı, yönetim sistemi ve uluslararasılaşma süreçlerinin PUKÖ katmanlarına paydaş katılımını sağlamak için planlamalar bulunmaktadır. |
Tüm süreçlerdeki PUKÖ katmanlarına paydaş katılımını sağlamak üzere Kurumun geneline yayılmış mekanizmalar bulunmaktadır. |
Paydaş katılım mekanizmalarının işleyişi izlenmekte ve bağlı iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|||||
Örnek Kanıtlar:
|
||||||||||
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
||||||||||
A.4. Paydaş Katılımı |
||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri Merkezin verdiği girişimcilik danışma hizmeti gönüllülük esasına dayanmaktadır. Girişimcilik eğitim modülü talep eden öğrenciler web sayfamızdaki Randevu Fomu’nu doldururlar. Kendileri ile iletişime geçilerek randevu verilir ve eğitimin içeriği ve zamanı hakkında bilgilendirilirler ve planlama yapılır. |
Kurumda öğrenci geri bildirimlerinin alınmasına yönelik mekanizmalar bulunmamaktadır. |
Kurumda öğretim süreçlerine ilişkin olarak öğrencilerin geri bildirimlerinin (ders, dersin öğretim elemanı, program, öğrenci iş yükü vb.) alınmasına ilişkin ilke ve kurallar oluşturulmuştur. |
Programların genelinde öğrenci geri bildirimleri (her yarıyıl ya da her akademik yıl sonunda) alınmaktadır. |
Tüm programlarda öğrenci geri bildirimlerinin alınmasına ilişkin uygulamalar izlenmekte ve öğrenci katılımına dayalı biçimde iyileştirilmektedir. Geri bildirim sonuçları karar alma süreçlerine yansıtılmaktadır. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
|||||
Örnek Kanıtlar:
|
||||||||||
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.4. Paydaş Katılımı |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.4.3. Mezun İlişkileri Yönetimi
|
Kurumda mezun izleme sistemi bulunmamaktadır. |
Programların amaç ve hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığının irdelenmesi amacıyla bir mezun izleme sistemine ilişkin planlama bulunmaktadır. |
Kurumdaki programların genelinde mezun izleme sistemi uygulamaları vardır. |
Mezun izleme sistemi uygulamaları izlenmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda programlarda güncellemeler yapılmaktadır. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.5. Uluslararasılaşma |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı kurumsallaşmıştır. Kurumun uluslararasılaşma politikası ile uyumludur. Yönetim ve organizasyonel yapının işleyişi ve etkinliği irdelenmektedir. |
Kurumun uluslararasılaşma süreçlerine ilişkin yönetsel ve organizasyonel yapılanması bulunmamaktadır. |
Kurumun uluslararasılaşma süreçlerinin yönetim ve organizasyonel yapısına ilişkin planlamalar bulunmaktadır. |
Kurumda uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimine ilişkin organizasyonel yapılanma tamamlanmış olup; şeffaf, kapsayıcı ve katılımcı biçimde işlemektedir. |
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetsel ve organizasyonel yapılanması izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
|
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.5. Uluslararasılaşma |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.5.2. Uluslararasılaşma Kaynakları Uluslararasılaşmaya ayrılan kaynaklar (mali, fiziksel, insan gücü) belirlenmiş, paylaşılmış, kurumsallaşmıştır, bu kaynaklar nicelik ve nitelik bağlamında izlenmekte ve değerlendirilmektedir. |
Kurumun uluslararasılaşma faaliyetlerini sürdürebilmesi için yeterli kaynak bulunmamaktadır. |
Kurumun uluslararasılaşma faaliyetlerini sürdürebilmek için uygun nitelik ve nicelikte fiziki, teknik ve mali kaynakların oluşturulmasına yönelik planları bulunmaktadır. |
Kurumun uluslararaslaşma kaynakları birimler arası denge gözetilerek yönetilmektedir. |
Kurumda uluslararasılaşma kaynaklarının dağılımı izlenmekte ve iyileştirilmektedir.
|
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
A. LİDERLİK, YÖNETİM ve KALİTE |
|||||
A.5. Uluslararasılaşma |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A.5.3. Uluslararasılaşma Performansı Uluslararasılaşma performansı izlenmektedir. İzlenme mekanizma ve süreçleri yerleşiktir, sürdürülebilirdir, iyileştirme adımlarının kanıtları vardır. |
Kurumda uluslararasılaşma faaliyeti bulunmamaktadır. |
Kurumda uluslararasılaşma politikasıyla uyumlu faaliyetlere yönelik planlamalar bulunmaktadır. |
Kurumun geneline yayılmış uluslararasılaşma faaliyetleri bulunmaktadır. |
Kurumda uluslararasılaşma faaliyetleri izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları Kurum, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen biçimde yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır. |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi Araştırma süreçlerin yönetimine ilişkin benimsenen yaklaşımlar, motivasyon ve yönlendirme işlevinin nasıl tasarlandığı, kısa ve uzun vadeli hedeflerin net ve kesin nasıl tanımlandığı, araştırma yönetimi ekibi ve görev tanımları belirlenmiştir; uygulamalar bu kurumsal tercihler yönünde gelişmektedir. Bilimsel araştırma ve sanatsal süreçlerin yönetiminin etkinliği ve başarısı izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
Kurumda araştırma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısına ilişkin bir planlama bulunmamaktadır. |
Kurumun araştırma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısına ilişkin yönlendirme ve motive etme gibi hususları dikkate alan planlamaları bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde araştırma süreçlerin yönetimi ve organizasyonel yapısı kurumsal tercihler yönünde uygulanmaktadır. |
Kurumda araştırma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısının işlerliği ile ilişkili sonuçlar izlenmekte ve önlemler alınmaktadır.
|
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır.
|
Örnek Kanıtlar:
|
C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları Kurum, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen biçimde yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır. |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
C.1.2. İç ve dış kaynaklar |
Kurumun araştırma ve geliştirme faaliyetlerini sürdürebilmesi için yeterli kaynağı bulunmamaktadır. |
Kurumun araştırma ve geliştirme faaliyetlerini sürdürebilmek için uygun nitelik ve nicelikte fiziki, teknik ve mali kaynakların oluşturulmasına yönelik planları bulunmaktadır. |
Kurum araştırma ve geliştirme kaynaklarını araştırma stratejisi ve birimler arası dengeyi gözeterek yönetmektedir.
|
Kurumda araştırma kaynaklarının yeterliliği ve çeşitliliği izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları Kurum, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya dönüştürülebilen biçimde yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır. |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar Doktora programlarının başvuru süreçleri, kayıtlı öğrencileri ve mezun sayıları ile gelişme eğilimleri izlenmektedir. Kurumda doktora sonrası (post-doc) imkanları bulunmaktadır ve kurumun kendi mezunlarını işe alma (inbreeding) politikası açıktır. |
Kurumun doktora programı ve doktora sonrası imkanları bulunmamaktadır.
|
Kurumun araştırma politikası, hedefleri ve stratejileri ile uyumlu doktora programı ve doktora sonrası imkanlarına ilişkin planlamalar bulunmaktadır. |
Kurumda araştırma politikası, hedefleri ve stratejileri ile uyumlu ve destekleyen doktora programları ve doktora sonrası imkanlar yürütülmektedir. |
Kurumda doktora programları ve doktora sonrası imkanlarının çıktıları düzenli olarak izlenmekte ve iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamalar bulunmaktadır. |
Örnek Kanıtlar:
|
|||||
C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri Kurumlararası işbirliklerini, disiplinlerarası girişimleri, sinerji yaratacak ortak girişimleri özendirecek mekanizmalar mevcuttur ve etkindir. Ortak araştırma veya lisansüstü programları, araştırma ağlarına katılım, ortak araştırma birimleri varlığı, ulusal ve uluslararası işbirlikleri gibi çoklu araştırma faaliyetleri tanımlanmıştır, desteklenmektedir ve sistematik olarak izlenerek kurumun hedefleriyle uyumlu iyileştirmeler gerçekleştirilmektedir. |
Kurumda ulusal ve uluslararası düzeyde ortak programlar ve ortak araştırma birimleri oluşturma yönünde mekanizmalar bulunmamaktadır.
|
Kurumda ulusal ve uluslararası düzeyde ortak programlar ve ortak araştırma birimleri ile araştırma ağlarına katılım ve iş birlikleri kurma gibi çoklu araştırma faaliyetlerine yönelik planlamalar ve mekanizmalar bulunmaktadır. |
Kurumun genelinde ulusal ve uluslararası düzeyde ortak programlar ve ortak araştırma faaliyetleri yürütülmektedir. |
Kurumda ulusal ve uluslararası düzeyde kurum içi ve kurumlar arası ortak programlar ve ortak araştırma faaliyetleri izlenmekte ve ilgili paydaşlarla değerlendirilerek iyileştirilmektedir. |
İçselleştirilmiş, sistematik, sürdürülebilir ve örnek gösterilebilir uygulamal Bu içerik 12.01.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 125 kez okundu.
|